Monday, October 31, 2011

spe yg berubah?


Tak berikan ku waktu
Untuk bersamamu meniti hari
Tak puas bagiku dan kau pun berlalu
Tinggal ku sendiri
Kelam seluruh jiwaku

Ku ingin benar bersama denganmu
Dan kau pun menjauh
Tiba-tiba kini kau telah berubah
Apakah salahku…

Kau yang ku kenali
Dan kini menjadi insan yang lain
Dulu kau berjanji
Kan hidup semati meniti hari

Semuanya telah berakhir
Ku ingin benar bersama denganmu
Dan kau pun menjauh
Tiba-tiba kini kau telah berubah
Apakah salahku

sape yg berubah??

terakhir


semalam bobo ckp die xsyg sy...

smlm ari terakhir bobo dgn sy..
sy dh buang bobo dr hidup sy buat slamanye...

org kte jodoh xperlu dicari..
tp kte xkn dpt kalo xberusaha kn..


*mencari pengganti bobo

Friday, October 28, 2011

:(


Saturday, October 22, 2011

kenangan semalam

assalamualaikum...

semalam bobo cakap benci..
hari ini bobo cakap rindu..

tak kisah lah apa bobo cakap...
yang pastinya
 aku tetap peluk bobo tiap-tiap malam
aku tetap sayang bobo

sejiwa

 Pada irama ku berpesan
Lagu ini ditujukan
Padanya yang Tersayang

Kasihku kau pernah dipersia
Lalu kubawa cintaku
Sebagai penawarnya
Biar lukamu masih terasa

Sesaat engkau tidak ku temu
Bulan seakan pilu
Tiada dapat beradu

Begitu jika engkau membisu
Badai jauh dilautan
Tiada ketepian
Sebegitu cintaku padamu

Usahlah cinta dibawa bersama
Ditenggelami mentari di timur
Gelap gelita tiada bercahaya
Ku tiada berdaya

Inginku selalu di sampingmu
Tiap waktu siang melambai malam
Bagaikan senja denyutan cinta kita
Penyambung hadirnya

Akan ku bina istana bahagia
Menjadi lambang kasih berpanjangan
Hentikan airmata pedih kenangan
Yang mencakar perasaan
Mekarlah bunga cinta
Seharum wangi kemboja
Mekarlah bunga cinta
Di taman kita sejiwa



Thursday, October 20, 2011

menangis dalam hati

assalamualaikum..

hmm sekarang semakin xde idea nk berblog.. copy paste je..
otak dh xmmpu nk berpikir.. kalo la ad org masuk meminang ak skang..ak terima je..huhuh

renungkan lah wahai kaum ADAM!!

Pernahkan anda tertanya-tanya kenapa seorang perempuan menangis hanya kerana seorang lelaki? Mungkin sebab anda sudah terbiasa dengan auta bahawa perempuan memang suka menangis...

Seorang perempuan takkan menangis dengan mudah, tetapi hanya apabila dia mula menyintai anda, dia mula merendahkan egonya untuk anda semata-mata kerana anda.
... ...
Apabila dia menangis di hadapan anda,
Apabila dia menangis kerana anda,
Pandanglah matanya,
Bolehkan anda rasakan apa yang dia rasa?
Pernahkah anda CUBA untuk memahami apa yang dia rasa?
Fikirkan…
Berbaloikah dia menangis,
Dihadapan anda,
Hanya kerana anda?

Dia menangis bukan kerana dia lemah,
Dia menangis bukan kerana dia kasihan atau simpati,
Dia menangis,
Kerana dia tidak lagi mampu untuk menangis didalam hati,
Kesedihan yang dirasainya menjadi semakin berat untuk disimpan.

Guys,
Cuba ambil masa untuk berfikir,
Jika si dia menangis hanya kerana anda,
Mungkin sudah tiba masanya anda fikir kembali di mana silap anda,
Kerana hanya anda tahu jawapannya.

Fikirkan,
Kerana suatu hari nanti,
Ianya mungkin terlalu lambat untuk menyesal,
Atau terlalu lambat untuk mengucapkan “maafkan saya…”

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda membiarkan dia menangis keseorangan. Beradalah disisi dia, menemani dia, kerana dialah yang akan setia dengan anda sehingga akhir hayat anda.

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda meninggalkan dia selagi dia masih memerlukan anda. Kerana anda akan merosakkan hidup dia.

Guys, jangan pernah mengungkapkan rasa cinta anda kepada seorang perempuan selagi anda belum benar-benar yakin dan sedia untuk bercinta. Kerana anda hanya akan membuatkan si dia menangis dan sengsara...Mudah bagi seorang perempuan untuk berpura-pura melupakan cinta lamanya terutama cinta pertama, tetapi bukan mudah untuk membuang parut dalam jiwanya..





sumber: sini



Wednesday, October 19, 2011

aku masih belajar









sumber:klik pd gambar

Tuesday, October 18, 2011

salam rindu

assalamualaikum...

dulu,
 rindu datang menghulurkan salam perkenalan... 
kini,
rindu telah menjadi sahabat setia ku...
dan slamanya rindu akan berada disampingku...
kerna ku tahu.. 
rindu ku takkan pernah terubat lagi...



Saturday, October 15, 2011

Berikanlah jawapan
Huraikanlah simpulan
Biar tenang jiwaku
Setelah kasih lama berlalu

Tidak mungkin kulupa
Perjanjian kita
Di bawah rumpun bambu
Di kala bulan sedang beradu oh..oh..

Mengapa terjadi perpisahan ini
Di kala asmara melebar sayapnya
Mengapa kau pergi di saat begini
Di kala hatiku terlukis namamu

Kalau memang tiada jodoh
Apa lagi nak ku heboh
Aku malu pada teman
Pada semua

Rindu ... rindu serindu rindunya
Namun engkau tak mengerti oh...oh
Pilu ... pilu sepilu pilunya
Namun engkau tak perduli

Malu ... semalu malunya
Namun apa daya orang tak sudi
Mahu ... semahu mahunya
Namun apa daya orang dah benci

Berikanlah jawapan
Huraikanlah simpulan
Biar tenang jiwaku
Aku malu

Wednesday, October 12, 2011

mencari pemilik tulang rusukku...

assalamualaikum..

kata orang pengalaman menDEWASAkan kita.. mungkin aku lebih matang sekarang... menerima semua ni dengan hati yg tabah... hati seorang perempuan sememangnya tabah... perempuan mampu menyayangi lelaki yang telah mengakiti hatinya... 

aku percaya setiap manusia telah ditentukan jodohnye..
tak perlu kita berebut-rebut untuk mendapatkannya..
tak perlu kita berkejar-kejar untuk memilikinya...
jika sudah tertulis sidia adalah untuk kita terpisah 7 benua sekali pun kita akan bertemu semula...

kepada kaum adam...
smoga kmu berjumpa dengan perempuan yg memiliki tulang rusukmu...
kerana perempuan itulah yg akan menjadi suri hidupmu...

dan aku...
masih mencari pemilik tulang rusukku...
seorang lelaki yg telah ditentukan jodohnya dengan ku...
seorang lelaki yg akan  menyayangi ku sehingga ke akhir hayatku..






Monday, October 10, 2011

Ya Allah..tenangkan lah hati hamba mu ini... 
Kuatkan la hati ku ini... 
Beri lah aku kekuatan untuk meneruskan hidup Ya Allah.. 
Beri lah aku petunjuk mu Ya Allah..
Kalau btul jodohku bukan dgn die.. Kau jauhkan la aku dr die...

La la… ku sayang kamu…
la la memang ku cinta…
la la la la…..

Ku taruh hati ku
pada bicara tentang cinta
kau mungkin pun tahu
kata hati mu

Aku cuba menghalang
tapi ku tak terdaya kasih
namun sayang yang hadir
membawa sinar

Lena aku didalam pelukanmu
ku tak pernah rasa cintamu sebegini
bisakah terus begini
pertahankan cintaku

Kata hati jangan lepaskan cinta
kerna kita seharuslah hidup bersama
biar badai datang melanda
cinta tak akan goyang

Rasa akan tentukan
kesetian hati ini
kita terus bergini
hingga akhirnya… ohh…

Memangku cinta
ku sayang kamu


Aku cinta
ku sayang padamu..

Sunday, October 9, 2011


Tergamaknya dirimu menghiris hatiku                  
Tidakkah di hatimu punya perasaan
Sampainya hatimu 
Meninggalkan aku   
Di manakah janjimu yang setia
 
Betapa sepinya perjalanan ini
Di kiri-kananku penuh duri cintamu
Sampainya hatimu
Membiarkan kurindu
Kau terus menghilang tanpa berita...

Entah mengapa
Rindu hatiku masih di dada
Bukannya mudah
Nak kulupakan...

Apakah itu
Tandanya aku masih menyinta
Sedangkan engkau
Entah di mana...

Hanya Tuhan..
Yang mengerti hati dan perasaanku
Di tengah malam syahdu 
Hatiku merindu...
 
Sampai hati
Kau pergi tanpa pedulikan ku lagi
Aku berdoa agar engkau bahagia...
Biarlah aku abadikan
Cintaku yang setia oh kekasih
Segala kenangan
Menjadi rinduan
Cinta di hatiku seperti dulu....


life is to hard without you

i miss your voice
i miss your face
i miss your sms
i miss your touch
i miss your love
i miss u

really miss u...

Saturday, October 8, 2011