Friday, December 7, 2012

izinkan Selamanya Namamu Di Hati 

Telah aku terima takdir dari Yang Esa
Tertusuk sembilu pedih hati terluka
Terkubur impian kita bina bersama
Terlerai sedah ikatan cinta

Baru aku sedari siapa diri ini
Sebalik suratan cahaya cinta yang sudah
Sedalam renungan terlihat dalam diri
Hakikat cinta yang sejati

( korus )
Kuturutkan cahaya dihadapan berliku
Keyakinan di dada mengiring langkahku
Jalinan bahagia iringan doa restu
Di dalam jiwa cinta yang satu

Jalanan yang berduri tetap aku gagahi
Biar gunung yang tinggi pasti kan kudaki
Detik-detik kenangan segar buat pedoman
Sepanjang jalan taman impian... ohhh

Selamat sejatera kepada dirimu
Semoga berbahagia tanpa aku
Izinkan selamanya namamu di hati
Biarkan selamanya ku begini

( ulang korus )

Sudah lumrahnya insan tak lepas kesilapan
Maafkan dosaku lupakan detik hitam
Sejarah yang berlalu jadikan perngajaran
Menuju bahagia idaman

Wednesday, October 24, 2012

izinkan aku



izinkan aku bahagia Ya Allah


Saturday, October 13, 2012

Thursday, August 16, 2012

Saturday, August 4, 2012

Dua Jiwa Satu Hati


Sukarnya ku nyatakan
Perasaan padamu
Yang semakin menebal
Bersemi di kalbuku

Sungguhpun demikian
Terpaksa ku terima
Hakikat yang sebenarnya
Diri ini sebenarnya dicintai

( korus )
Beratnya hati ini untuk melepaskanmu
Sudah pasti kau luka
Dan andai ku pilihmu jadi kekasihku
Bagaimana dengan dia yang terdahulu menyintaiku


Kiniku bersendiri
Dari menyinta keduanya
Tak mungkinkan terjadi
Dua jiwa satu hati

Monday, July 23, 2012

kekasih halal


Jadikan diriku halal memeluk
Halal menciummu

Lekaslah jangan tunda

Untuk menjadi kekasih halalku

Monday, May 21, 2012

silap

SILAPNYA SEORANG WANITA ialah :

✿~ bila dia percaya, maka dia TERLALU PERCAYA..
✿~ bila dia menyayangi, maka dia MENYAYANGI SEPENUH HATI..
✿~ bila dia memberi, maka dia BERIKAN SEGALA-GALANYA..

Kerana itulah, apabila BERHADAPAN dengan SEORANG LELAKI, wanita perlu lebih BERHATI-HATI, janji manis di bibir itu..mungkin menjadi SEMBILU yang akan MENGHIRIS HATI bertahun lamanya, impian dan harapan indah itu..mungkin menjadi selumbar yang MELUKAKAN..

makanya,

SELAGI BELUM PASTI, jangan memberi sepenuh hati
Selagi belum memiliki dan dimiliki SECARA HALAL dan SAH, JANGAN MEMBERI segala-galanya, bila kita terlalu mudah memberi..maka kelak nanti kita akan SANGAT SUKAR MELEPAS PERGI..

p/s : Wahai wanita yang disayangi..dirimu amat MULIA, maka..untuk dapat merasakan BAHAGIA hadir di sisi, kamu perlu LEBIH TABAH dan BERHATI-HATI dengan dugaan di sekelilingmu..♥♥

Sunday, May 20, 2012

salam untuk kekasih

Di sebalik kalbu
Yang semakin layu
Terbenam rasa rindu
Terkunci suara hati
Tiada siapa tahu

Dimanakah kasih
Tak seperti dulu
Kata kau sayangkan ku
Benarkah itu

Walau kehadiranku hanyalah sementara
Bukan salahmu sayang kira kau jatuh cinta
Akan ku pergi jauh takkan kembali
Salam maaf permisi
Ku undur diri

Kini ku bersara
Dengan langkah baru
Menyisi luka ini
Kekasih... sekeras aku
Terhiris kerna kamu

Ku tinggalkan cinta
Kisah yang berlalu
Kisah kenangan kita
Hanya kau tahu

Walau kehadiranmu bagaikan menghiasi
Bukan caraku sayang harap engkau mengerti
Pemergianku ini tak ku relai
Salam maaf permisi
Ku undur diri

citam dalam kenangan



sayang
setelah hampir 4 tahun kita berkasih sayang...
setelah beribu duit ak habiskan untuk kau..
knp kau pergi memberi aku zuriat kau..
KENAPA?

kau memang kejam..
meninggalkan anak2 kau yg masih kecil nie..
mungkin juga kau tiada niat nk tinggalkn dorg..
atau mungkin kau sudah jmpe keluarga baru?

tidak..
aku kenal kau siapa...
kau tidak akan meninggalkan rumah ini..

kembali lah..
kami amat merindui mu syg..
mak pn rindu kt kau jgk.. 
penat mak cri kau..

 CITAM..

pintu rumah nie sentiasa terbukak untuk kau..


 nota hati: hebat kucing aku.. pndai membaca.. bukak blog pn reti.. 

Friday, May 18, 2012

jodoh dari tuhan


jgn pernah


sketsa 1

gf: ish awk nie asyik keje je.. xde mse dh tuk sy =(
bf: ak p keja la..bkn nye p mnggatal.. ish ak keja pn jd masalah kt ang...
gf: hmm ye la duit tu lg pnting dr sy kn.. p la kwin ngn duit tu..
bf: mmng duit nie pnting pn.. nk tau sbb ap?
gf: sbb ap??
bf: sbb dgn duit boleh dpt awk.. tp dgn awk xleh dpt duit.. buang duit ad la..hahahah

Sunday, May 13, 2012

tuhan jagakan dia

Hanya dirimu yang kucinta
Takkan membuat aku jatuh cinta lagi
Aku merasa kau yang terbaik untuk diriku

*

Walau kutahu kau tak sempurna
Takkan membuat aku jauh darimu
Apaadanya ku kan tetap setia kepadamu
         
Reff:
Tuhan jagakan dia,
dia kekasihku kan tetap milikku
Aku Sungguh mencintai
sungguh menyayangi setulus hatiku

Friday, May 11, 2012

♥ ANDAI LELAKI TAHU ♥




 

Andai lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andai lelaki tahu..

Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah mencintai lelaki itu.

Andai lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itu maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak sesuatu yang terjadi.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cerewet, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu kamu berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima kamu seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan kamu, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan kamu dan masih menganggap kamu anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. terkadang dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, kamu akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk kamu .

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan duit atau hadiah, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat dia rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak mencintai kamu tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu dgn kamu, dia benar-benar maksudkannya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia denganmu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata kasar, dia bukan bermaksud utk berkasar, tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan sikapnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar mencintai anda. Perempuan sulit untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun sebenarnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang dapat menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.



sumber: fb 

pesan

♥ SEBELUM KITA MENCINTAI SESEORANG ♥

"Pesan pada DIRI.. 
Jangan tersalah memberi HATI pada insan yang tak sudi.. 
Pada insan yang tak mengerti.. 
Kerana,sekali kita memberi, selamanya dia di HATI.. 
Kerana,sekali kita dilukai, sampai bila2 tetap kita ingati..
Pesan lagi pada diri, hati2lah dalam memberi HATI sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping HATI

Wednesday, May 9, 2012

reality hidup

Sebelum Tido:
6 minggu: Selamat tido Sayaaang, mimpi indah ya, mmmuahhhhh.
6 bulan: Tolong matikan lampu tu, silau aah.
6 tahun: Sana sikit lah... Tido kalau tak mengepit tak bole ker???!

Pakai Toilet:
6 minggu: Tak apa, U masuk ler dulu, I tak kisaaahhhh
6 bulan: Lama lagi ke ke kt dalam nih?
6 tahun: Brug! brug! brug! (suara pintu digegar), kalau nak bertapa pi lah gunung ledang sana !!!

Balas SMS:
6 minggu: Iye Sayang, jap lagi I sampai rumah. Sayang, I belikan murtabak favourite U ye Sayang...
6 bulan: Trafik jam aah
6 tahun: K..

Dating process:
6 minggu: I love U, I love U, I love U.
6 bulan: Of course I love U.
6 tahun: Iyalah!! kalau I tak cintakan U, buat apa I nikah dengan U???

Pulang Kerja:
6 minggu: Sayaaang, I dah balik nih...
6 bulan : I'm BACK!!
6 tahun: Masak apa hari ini??

Hadiah (ulang tahun):
6 minggu: Sayang, I harap U suka cincin yang I beli untuk U ni
6 bulan: I beli lukisan, nampak sesuai dengan suasana ruang tengah.
6 tahun: pakai duit u sendirilah apa yg U nak.. i takde duit.

Telefon:
6 minggu: Baby, ada org call u nih..
6 bulan: Eh... Your call...
6 tahun: WOOIII TELFON BUNYI TUUUHHH.... ANGKAT AAAAAHHH!!!

Masakan:
6 minggu: Wah, tak sangka I, pandai U masak.Rasa pun sedappp...!!!
6 bulan: Kita makan apa malam ini??
6 tahun: HAH!! LAUK INI LAGI?

Memaafkan:
6 minggu: Sudahlah, tak apa, dah pecah pun, nanti kita beli lagi yang lain,eh?
6 bulan: Hati-hati la, nanti jatuh tuh..
6 tahun: Orang dah ckp byk kali pon tak paham!!

Baju baru:
6 minggu: Aduh sayang, U seperti bidadari dengan pakaian itu..
6 bulan: Lah... Beli baju baru lagi?
6 tahun: DAH BERAPA RIBU HABIS BELI BAJU TU???

Merancang Holiday:
6 minggu: Macam mana kalau kita jalan-jalan ke Amerika atau ke tempat yg U nak honey?
6 bulan: Kita ke Bukit Bintang aje ler... Senang sikit tak perlu naik flight...
6 tahun: JALAN-JALAN??? DUDUK RUMAH AJE TAK BOLEH KE? BUANG DUIT JE!

TV:
6 minggu: Baby, kita nak tengok cite apa malam ini?
6 bulan : Sekejap eh, citer bagus ah.
6 tahun: JANGAN TUKAR-TUKAR BOLE TAK..??
 
JANGAN JD CMNIE TAU NMAI 

sumber: FB

wordless wednesday #3


wordless wednesday #2


wordless wednesday #1


sudah cukup sudah

Inikah caramu membalas cintaku
Kau nodai cinta yang ku beri
Inikah caramu membalas sayangku
Kau lukai sayangku untukmu.
C/ Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkanku sesuka hatimu
Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta
Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin tersiksa
Lebih baik ku pergi saja
Telah berulangkali kucoba mengalah
ternyata sabarku tak bererti untukmu


Friday, February 17, 2012

BELAJAR

aku belajar dari kesilapan masa lalu ku...
silap ku kerana terlalu mencintai dirinya...

lalu..

aku belajar untuk tidak terlalu mengharap..
aku belajar untuk tidak terlalu memberi..
aku berlajar untuk tidak terlalu menerima..
aku berlajar untuk tidak terlalu mempercayai..

dan kini..

aku terus belajar
aku belajar untuk terima kekurangan nya..
aku belajar untuk terima dia seadanya..
aku belajar untuk memahami dirinya..
aku belajar untuk setia padanya..

tapi...

satu perkara yg harus aku belajar... 
wajib untuk aku mempercayai nya..

‎"Jodoh Itu Rahsia Allah"

lalu aku mengingatkan diri dan si dia bahawa..


"Jika Allah tidak menulis jodoh awk dgn saya, buat la mcm mana pn

 jodoh awk tetap bkn dgn saya"




-NMAI-


Saturday, January 28, 2012

lelaki

aku sgt2 xpaham dgn kaum adam nie.. ap la yg dorg nie nk sebenarnye??  bnyk lelaki yg aku kenal semuanye memeningkn kepala.. sgt2 susah nk difahami... even dh 3 tahun knal pn still xpaham lg... msti ad yg trse nie... hmm... 

jenis yg ptama...
ada lelaki yg dh ada awekss tp nk jgak cri lain... nk pasang 2..3.. perlu ke?? mungkin tu lumrah lelaki... dorg kn bleh kwin 4.. tp xkn mse kapel2 nie pn nk 4...huhuhu.. nie pn msti ada yg terasa lg.. sori ek.. 

hmm jenis yg nie lg susah tau..ad awekk tp layan kita cm kte nie special sgt..huhuhu  xbek main kn prasaan org tau... jenis yg nie bahaya sgt2.. jgn dkat.. 

mungkin btol kte korg.. lelaki nie ske pasang skndal... tp sorg je dorg syg... yg tu nk wt isteri... yg lain2 tu stok ble bosan je.. 
huhuhuh


peace yawww