Friday, December 30, 2011

entry pg jumaat


bangun2 pagi disambut dengan berita gembira...
=) snyum meleret smpai telinga...
PTPTN dh masuk kata mereka...
hati riang berbunga bunga..


::ok byep::

nk pegi wt list brg jap..

Thursday, December 29, 2011

keSAYANGANku!!

puhhh..puhh.. dh bersawang blog ak nie.. kesian btol... 
blog pn dh xde org dtg... 
huhuhuh nangis la cmni...
 majok2.. 
sejak jd hostelite nie ati ak xtenteram la.. 
hmm duk luar susah..
duk dalam pn susah... 
cmne nie??

kalo la ilang lg brg2 kesayangan ak nie..mau meroyan ak..
ckup la dlu dh ilang skali...

nk tau ap kesayangan aku??

1. My Lappy  (bkn ank gajah ye)

gmbo laptop xde..letak gmbo desktop je la..

obses ngn laptop..LOL... rse nk usung je kmne pegi.. memang pn...


2.My Henpon Buruk

dh buruk kn maleh la nk tayang...

3. Koleksi Gambo Gambo Teman..

siap backup lam cd tau..pnye la syg...

4. Koleksi cte Harry Potter

kalo laptop kne virus nie yg kne slamatkn dlu..




ok mekasih bnyk2 sbb sudi bce aku merepek...

td kt koop bnyk jual kerepek..



Friday, December 23, 2011

^_______^

Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya.
Kisah silam tidak perlu diungkit lagi, 
kiranya kamu benar-benar mencintainya setulus hati.

Sunday, December 11, 2011

blogger femes folo blog aku | pengsan sebentar

kegembiraan datang bertimpa-timpa nie.. adakah tandanya aku nk menangis guling2 ble dpt result bsok..
mintak2 jgn la..bior le aku mnikmati kegembiraan nie dlu.. :)


haaa.. spt entry aku sebelum nie kn..aku gembira tahap gaban ble ben ashaari folo twitter aku..
*kalo sudi folo le..
kome jgn jeles ye..siap main tweet2 lg..heheheh
pastu kn..tbe2 abg ben tweet blik..
ce tgk..ce tgk..



rse nk menjerit bior dgor smpai ke paris tu..hhahha
mula2 aku xcye gak..xkn la blogger femes tu nk bce blog aku kn...

tp ble aku tgk nie..
tbe2..


lagi la aku xcye.. aku bermimpi nie.. indahnye mmpi aku... taknak bangun rsenye..

:masih lg tidak percaya:

*lmbt sket update cte nie sbb bru bgun dr pengsan td..

abg ben a.k.a ben ashaari bru folo twitter aku | omk!!

nothing much to say... just want to share :)
readers..
no need to read just see what i want to show...



keep smiling :)

Thursday, December 8, 2011

buang masa cuti sem | kuala kangsar n zoo taiping...

assalamualaikum..

cuti sem dh nk habis aku baru dpt berjalan... tu pn xmmpu nk jln jauh2.. g zoo taiping je... tu pn org sponsor.. aku xde duit :( huhhuhu... sila nangis

walaupn aku warganegara perak yg sah tp amat mnyedihkn la.. nie first time g zoo taiping... wt malu org perak je kn..

sanggup berujan semata mata nk tgk binatang2 nie..
tp aku geram btol le...

aku berujan nk tgk kome..kome boleh tdo plk.. huh... sedih btol..


tgk tu..siap terkangkang la..xsenonoh pnye rimo..


pemalas pnye binatang..tdo je koje ko ye..mntng2 le ujan..sedap tdo ye...

satu2 nye binatang yg mnyambut kedatangan ktorg..


hahahaha...
sape yg duk zoo nie?? kompius jap...



aku telah dingap..

ok abis dh..

:byep:

review ombak rindu



layan cerita ombak rindu midnight memang terbaekk la...
memang mnyentuh emosi.. tp aku tak nangeh pn lam pnggung tu..
bru nk feeling tbe2 ad je bnda yg melawakkan... mungkin ak kurang menghayati cerita nie kot..
ye la nk hayati cerita nie cmner dh sbuk tenung muka aaron aziz tu kn... lu memang hensem la bro...wa nk jd bini no 2 lu bleh x? hihih

ad jgak adegan2 yg XXX..
 nasib baek aku g ngn akak2 aku kalo g ngn pkwe ntah la..hihih 
(eh ak ad pkwe ke?? lpe plk dh single

jalan cerita konfem2 la menarik...sape yg dh bce novel msti agak terkilan sikit.. salah seorg nye aku.. biasa la kn..novel tu kte baca pastu kte bayangkan mengikut imaginasi kte sndri.. kalo korg nk imagin jd heroin die pn bleh kn..hihihih..

sbb tu jgn bnyk berangan sbb imaginasi tak sama dgn dunia nyata...

Sunday, December 4, 2011

unfriends finder? cool

mungkin aku agak ketinggalan zaman la kn pasal bnda nie.. ramai yg dh guna..tp kwn2 ak ramai gak yg xtau.. mungkin ak yg up to date la dr korg..wakaka...

bnda nie xde la best mne..tp kte tau la kn spe yg remove kte dr frendz..spe yg block kte..spe yg deactive kn fb die..

spe yg xtau tu meh la nk ajar..
bkn susah pn korg search je unfriends finder.. t kuar la..pastu korg install je..haaa kn senang..


t ble dh install akn ad menu unfriends kt sebelah rumah kome tu..kome klik je le...


walaweh...ramai gilak...




haaa yg deactiv kn fb tu ak xberapa pasti la samada dorg btoi2 diactive fb atau udah block ak..sbb aritu ak block org pn die tulih cmtu gak...hehhehe..


kalo yg no longer in your friendlist tu memang konfem2 dorg remove korg..ish2 so pham2 le ye..xyah gatai2 nk add blik...


tp ak xheran pn le..ak pn xkenai dorg tu spe..tegor pn xpenah...


ok..tu sje yg ak nk share ngn korg..


::byep::





Saturday, December 3, 2011

pepsi tak boleh minum| hnya sms palsu


"Utk beberapa hari akan datang, jangan mengambil minuman dari mana – mana produk dari syarikat Pepsi, Tropicana juice, Slice, 7UP, Coke dan lain – lain kerana ada pekerja dari syarikat itu telah menambah darahnya yang tercemar dengan HIV. Tengok Ntv7. Sebarkan kepada orang tersayang"


"the next few days, do not drink any prdct frm pepsi compny like Pepsi,Tropicana Juice,Slice,7up, Coca Cola,etc,as a worker frm the cmpny added his bloog cntaminatd wit HIV.watch NTV7.plz 4ward this 2 every1 u care abt."



ok benda tu xbetul..kome jgn le riso..boleh le g minum lg...
xcye??


kalo myMetro pn xbtoi xtau le..huhuh



Friday, December 2, 2011


Alunan Bayu Berlagu,
Jauh Menyentuh,
Sudut Hati,
Bagai Sampai Pesan,
Pada Ku....

Langkah Ku,
Di Perantauan,
Bawa Sekeping Jasad,
Mencuba Mewarna,
Bersama Memori Semalam Ku....

Sempadan Memisahkan,
Dua Jiwa,
Yang Bersatu,
Membawa Aku,
Ke Tasik Rindu....

Ku Bawa Segenggam Janji,
Ku Turuti Takdir Ilahi,
Membawa Diri,
Dengan Segunung Harapan....

Namun Tidak Sekali,
Aku Melupakan,
Kau Sentiasa,
Di Dalam Doa Ku....

Sepi Yang Berlabuh,
Menemani Hati,
Yang Berpuisi Rindu....

Ku Kirimkan Pesanan,
Pada Setia Bayu,
Moga Sampai Kepadanya,
Membawa Khabaran Dari Ku....
-
Sempadan Memisahkan,
Dua Jiwa,
Yang Bersatu,
Membawa Aku,
Ke Tasik Rindu....

Ku Bawa Segenggam Janji,
Ku Turuti Takdir Ilahi,
Membawa Diri,
Dengan Segunung Harapan....

Namun Tidak Sekali,
Aku Melupakan,
Kau Sentiasa,
Di Dalam Doa Ku....

Kau Sentiasa,
Di Dalam Doa Ku....

Kau Sentiasa,
Di Dalam Doa Ku....
-
Sempadan Memisahkan,
Dua Jiwa,
Yang Bersatu,
Membawa Aku,
Ke Tasik Rindu....

Ku Bawa Segenggam Janji,
Ku Turuti Takdir Ilahi,
Membawa Diri,
Dengan Segunung Harapan....

Namun Tidak Sekali,
Aku Melupakan,
Kau Sentiasa,
Di Dalam Doa Ku....

Kau Sentiasa,
Di Dalam Doa Ku....

Kau Sentasa,
Di Dalam Doa Ku....

Kau... Sentiasa...Di Dalam... Doa Ku....



Thursday, December 1, 2011

:'(


Mencari sinar pelangi
Selami kasih suci
Kidung mu sering meniti
Di lubuk hati

Tiada kusangka lagi
Engkaulah teman sejati
Semalam amat bererti
Selamanya... ooo
Ku tahu kau derita
Dihimpit keresahan
Azab dan sengsara

Bersama janji kuterima
Pahit maung pedihnya
Rela berkorban
Jasad dan nyawa
Asal kau bahagia

Tersimpan seribu makna
Menjadi rahsia
Semangat ku membara
Membakar dalam jiwa
Pasrah ku berdusta


fakta lelaki


Sukar untuk lelaki untuk melepaskan 


kekasih mereka terutama 


apabila sudah bercinta melebihi 3 tahun


:'(


sumber: sini

Monday, November 28, 2011

contoh komen report latihan industri


  
CADANGAN \KOMEN KEPADA FIRMA 

Sepanjang saya menjalani latihan industri, saya mendapati bahawa syarikat
Jurukur masih terdapat beberapa kelemahan yang perlu dibaiki untuk memantapkan lagi mutu serta kualiti. Oleh itu, saya ingin mengemukakan beberapa cadangan yang perlu diambil perhatian untuk dipertimbangkan oleh syarikat. Antara cadangan saya adalah seperti berikut :

1.    Penyelia latihan industri haruslah berbincang dengan pelajar praktikal mengenai tugas-tugas yang boleh dilakukan supaya penyelia dapat mengetahui tahap kemampuan yang terdapat pada pelajar praktikal.

2.    Melaksanakan perancangan yang tersusun khasnya kepada pelajar praktikal
dengan menyediakan jadual latihan yang lebih teratur agar lebih banyak perkara yang dapat dipelajari dan mengelakkan dari tertumpu pada satu tugas sahaja dalam suatu masa.

3.    Apabila staf-staf dalam syarikat sedang membincangkan sesuatu kerja, pihak syarikat perlulah membenarkan pelajar industri turut serta dalam perbincangan tersebut agar pelajar industri mengetahui perkara yang dibincangkan di samping menambah pemahaman dalam kerja tersebut.

4.    Menetapkan masa yang sesuai untuk pertanyaan dan perbincangan kepada pelajar praktikal dengan staf syarikat tanpa menganggu kerja-kerja mereka. .

5.    Menambah bidang ukur yang baru iaitu GIS (Geographical Information System) kerana penggunaannya dapat meningkatkan produktiviti dalam penghasilan peta topografi.

6.    Pihak syarikat haruslah menghantar pelajar praktikal menyertai kursus-kursus ukur yang difikirkan patut agar pelajar praktikal dapat menimba pengalaman yang berguna. .

7.    Memberi peluang kepada pelajar praktikal untuk menguruskan data-data ukur dengan melakukan pemprosesan data dalam program perisian ukur serta belajar format-format menghasilkan pelan dengan menggunakan AutoCAD.

8.    Akhir sekali, saya ingin mencadangkan pihak syarikat agar membenarkan pelajar praktikal mengendalikan sepenuhnya kelengkapan kerja luar bagi
membolehkannya merasai pengalaman kerja ukur yang sebenar.

9.    Daripada cadangan-cadangan yang saya utarakan di atas tersebut, saya berharap agar pihak firma dapat memberi perhatian dan mempertimbangkan cadangan-cadangan tersebut serta mengambil tindakan yang sewajarnya. Justeru, ini dapat meningkatkan taraf pencapaian pelajar dalam bidang ukur tanah



CADANGAN \KOMEN KEPADA POLITEKNIK

Bagi menjayakan sesuatu kerja,persiapan dan persediaan dari semua aspek amatlah penting bagi mencapai atau menghasilkan nilai kualiti sesuatu latihan industrI itu malah persiapan dari segi mental dan fizikal seseorang pelajar itu amatlah penting.

1.    Penguasaan bahasa terutamanya penguasaan bahasa inggeris amatlah penting sejajar dengan teknologi masa kini yang memerlukan penguasaan bahasa inggeris sepenuhnya dalam apa jua bidang yang diceburi kelak tidak kira dalam bidang professional sebaliknya. Pihak politeknik perlu menekankan kepentingan penggunaan bahasa inggeris di dalam aktiviti harian kelas. Pihak politeknik juga perlu mewajibkan kepada setiap pelajar bukan sahaja lulus dengan baik malah dapat berkomunikasi dengan lancar dalam penggunaan bahasa inggeris ini.

2.    Latihan Industri pada semester akhir iaitu ke empat bagi peringkat sijil dan semester ke enam bagi peringkat diploma.  Ini adalah kerana terdapat segelintir pelajar politeknik yang ditawarkan pekerjaan tetap oleh firma atau organisasi selepas mereka menjalani latihan industri, namun terpaksa ditolak oleh pelajar kerana belum tamat pengajian.  Peluang pekerjaan yang ditawarkan dengan jawatan yang baik mungkin dapat membantu pelajar untuk terus berjaya dalam bidang yang diceburi.

3.    Tempoh Latihan Industri dipanjangkan kepada enam (6) bulan.  Dengan pemanjangan tempoh ini, saya merasakan ianya dapat memperbanyakkan lagi pengalaman dan pengajaran mengenai kehidupan bekerja atau sebaliknya.  Jika tempoh latihan ini dikekalkan seperti sedia ada pelajar tidak akan mengalami sesuatu perkara yang baru dan menganggap latihan ini dilakukan hanya untuk memenuhi syarat untuk mendapatkan Sijil atau Diploma.

Wednesday, November 23, 2011


tiada apa yang mampu ku lakukan melainkan hanya duduk di sini..


tiada apa yang mampu ku katakan melainkan hanya berdiam diri..


tiada apa yang mampu ku dengarkan melainkan hanya suara hati ini..


tiada apa yang mampu ku fikirkan melainkan hanya derita di lubuk 

hati..


tiada apa yang mampu ku berikan melainkan hanya tubuhku ini..


tiada apa yang mampu ku tangisi melainkan apa yg sedang berlaku 

kini..


tiada apa yang mampu ku nyatakan melainkan apa yang tertulis di

sini..

alhamdulillah!!



Wahai wanita solehah, 
jangan risau akan jodohmu kerana muslimin yang bijaksana takkan terpaut pada wanita hanya kepada kecantikan, 
lirikan senyuman, 
pada bicara manja dan menggoda atau pada pujuk rayu seorang wanita yang meruntuhkan imannya. 
Telah tercatat seungkap nama lelaki di Luh Mahfuz untukmu.
 Cuma peribadinya ditentukan oleh sejauh mana ketinggian peribadimu. 
Jika kau tetap di atas jalan yang di redhai-Nya, 
InsyaAllah si dia turut di jalan yang sama.

Friday, November 11, 2011

pesan untuk kekasih..

Sewaktu kau melangkah
Meninggalkan diriku
Sebaknya rasa di dalam dadaku
Menahan titis air mata

Ingin aku berpesan
Kepadamu kekasih
Sekiranya engkau merinduiku
Hubungilah aku di sini

Jika ada kesilapanku
Maafkanlah diriku oh sayang
Dan izinkan aku bertanya
Mengapa kau berubah hati

Kiranya kau ada penggantiku
Tetapi hidupmu tak bahagia
Relaku memaafkanmu
Dan menerimamu sayang

Walaupun hatiku kau lukai
Namunku masih menyayangi
Kerana sehingga waktu ini
Cintaku masih untukmu

Oh sayang di mana kau berada
Janganlah kau lupakan aku
Ingatlah aku walau sesaat
Seorang insan yang terluka

Thursday, November 3, 2011

datangla...


Q : Ustaz, kenape ye hati perempuan ni kadang² tiba² je rasa

 sedih tanpa sebab. Ada orang kata syaitan yang ganggu!. 

Ada petua tak untuk elakkan hati kita ni sedih? 

Kadang² bila bangun 

pagi rasa sedih, kadang² rasa macam rindu tapi

 tak tau rindu pada siapa..



A (Ustaz Azhar Idrus) : PERKARA BIASA.


 HATI PEREMPUAN MEMANG HALUS,




HANYA  LELAKI SEJATI YANG MAMPU 




MENJADI PENAWAR... :-)


sumber: sini

* cepat la dtg pemilik rusuk kiriku..

tragedi oktober

dulu dgr cte retiss je.. nyanyi lagu TRAUMA tup tup kne kat batang idung sendiri..
sekarang diri sendiri yang merasa... 
suke sgt nyanyi lagu tragedi oktober kn.. 
ni la jadinye..
klik cni jgn klik cni


* dgn harapan november nie merubah segalanya..




Tuesday, November 1, 2011

kembali berbelog???


aku akan kembali berbelog bila taman-taman dalam hati ini tumbuh semula..
sekarang ni musim kemarau...
dh jd gurun sahara dh ati aku ni...

::ok byep::

Monday, October 31, 2011

spe yg berubah?


Tak berikan ku waktu
Untuk bersamamu meniti hari
Tak puas bagiku dan kau pun berlalu
Tinggal ku sendiri
Kelam seluruh jiwaku

Ku ingin benar bersama denganmu
Dan kau pun menjauh
Tiba-tiba kini kau telah berubah
Apakah salahku…

Kau yang ku kenali
Dan kini menjadi insan yang lain
Dulu kau berjanji
Kan hidup semati meniti hari

Semuanya telah berakhir
Ku ingin benar bersama denganmu
Dan kau pun menjauh
Tiba-tiba kini kau telah berubah
Apakah salahku

sape yg berubah??

terakhir


semalam bobo ckp die xsyg sy...

smlm ari terakhir bobo dgn sy..
sy dh buang bobo dr hidup sy buat slamanye...

org kte jodoh xperlu dicari..
tp kte xkn dpt kalo xberusaha kn..


*mencari pengganti bobo

Friday, October 28, 2011

:(


Saturday, October 22, 2011

kenangan semalam

assalamualaikum...

semalam bobo cakap benci..
hari ini bobo cakap rindu..

tak kisah lah apa bobo cakap...
yang pastinya
 aku tetap peluk bobo tiap-tiap malam
aku tetap sayang bobo

sejiwa

 Pada irama ku berpesan
Lagu ini ditujukan
Padanya yang Tersayang

Kasihku kau pernah dipersia
Lalu kubawa cintaku
Sebagai penawarnya
Biar lukamu masih terasa

Sesaat engkau tidak ku temu
Bulan seakan pilu
Tiada dapat beradu

Begitu jika engkau membisu
Badai jauh dilautan
Tiada ketepian
Sebegitu cintaku padamu

Usahlah cinta dibawa bersama
Ditenggelami mentari di timur
Gelap gelita tiada bercahaya
Ku tiada berdaya

Inginku selalu di sampingmu
Tiap waktu siang melambai malam
Bagaikan senja denyutan cinta kita
Penyambung hadirnya

Akan ku bina istana bahagia
Menjadi lambang kasih berpanjangan
Hentikan airmata pedih kenangan
Yang mencakar perasaan
Mekarlah bunga cinta
Seharum wangi kemboja
Mekarlah bunga cinta
Di taman kita sejiwa



Thursday, October 20, 2011

menangis dalam hati

assalamualaikum..

hmm sekarang semakin xde idea nk berblog.. copy paste je..
otak dh xmmpu nk berpikir.. kalo la ad org masuk meminang ak skang..ak terima je..huhuh

renungkan lah wahai kaum ADAM!!

Pernahkan anda tertanya-tanya kenapa seorang perempuan menangis hanya kerana seorang lelaki? Mungkin sebab anda sudah terbiasa dengan auta bahawa perempuan memang suka menangis...

Seorang perempuan takkan menangis dengan mudah, tetapi hanya apabila dia mula menyintai anda, dia mula merendahkan egonya untuk anda semata-mata kerana anda.
... ...
Apabila dia menangis di hadapan anda,
Apabila dia menangis kerana anda,
Pandanglah matanya,
Bolehkan anda rasakan apa yang dia rasa?
Pernahkah anda CUBA untuk memahami apa yang dia rasa?
Fikirkan…
Berbaloikah dia menangis,
Dihadapan anda,
Hanya kerana anda?

Dia menangis bukan kerana dia lemah,
Dia menangis bukan kerana dia kasihan atau simpati,
Dia menangis,
Kerana dia tidak lagi mampu untuk menangis didalam hati,
Kesedihan yang dirasainya menjadi semakin berat untuk disimpan.

Guys,
Cuba ambil masa untuk berfikir,
Jika si dia menangis hanya kerana anda,
Mungkin sudah tiba masanya anda fikir kembali di mana silap anda,
Kerana hanya anda tahu jawapannya.

Fikirkan,
Kerana suatu hari nanti,
Ianya mungkin terlalu lambat untuk menyesal,
Atau terlalu lambat untuk mengucapkan “maafkan saya…”

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda membiarkan dia menangis keseorangan. Beradalah disisi dia, menemani dia, kerana dialah yang akan setia dengan anda sehingga akhir hayat anda.

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda meninggalkan dia selagi dia masih memerlukan anda. Kerana anda akan merosakkan hidup dia.

Guys, jangan pernah mengungkapkan rasa cinta anda kepada seorang perempuan selagi anda belum benar-benar yakin dan sedia untuk bercinta. Kerana anda hanya akan membuatkan si dia menangis dan sengsara...Mudah bagi seorang perempuan untuk berpura-pura melupakan cinta lamanya terutama cinta pertama, tetapi bukan mudah untuk membuang parut dalam jiwanya..





sumber: sini



Wednesday, October 19, 2011

aku masih belajar









sumber:klik pd gambar

Tuesday, October 18, 2011

salam rindu

assalamualaikum...

dulu,
 rindu datang menghulurkan salam perkenalan... 
kini,
rindu telah menjadi sahabat setia ku...
dan slamanya rindu akan berada disampingku...
kerna ku tahu.. 
rindu ku takkan pernah terubat lagi...



Saturday, October 15, 2011

Berikanlah jawapan
Huraikanlah simpulan
Biar tenang jiwaku
Setelah kasih lama berlalu

Tidak mungkin kulupa
Perjanjian kita
Di bawah rumpun bambu
Di kala bulan sedang beradu oh..oh..

Mengapa terjadi perpisahan ini
Di kala asmara melebar sayapnya
Mengapa kau pergi di saat begini
Di kala hatiku terlukis namamu

Kalau memang tiada jodoh
Apa lagi nak ku heboh
Aku malu pada teman
Pada semua

Rindu ... rindu serindu rindunya
Namun engkau tak mengerti oh...oh
Pilu ... pilu sepilu pilunya
Namun engkau tak perduli

Malu ... semalu malunya
Namun apa daya orang tak sudi
Mahu ... semahu mahunya
Namun apa daya orang dah benci

Berikanlah jawapan
Huraikanlah simpulan
Biar tenang jiwaku
Aku malu

Wednesday, October 12, 2011

mencari pemilik tulang rusukku...

assalamualaikum..

kata orang pengalaman menDEWASAkan kita.. mungkin aku lebih matang sekarang... menerima semua ni dengan hati yg tabah... hati seorang perempuan sememangnya tabah... perempuan mampu menyayangi lelaki yang telah mengakiti hatinya... 

aku percaya setiap manusia telah ditentukan jodohnye..
tak perlu kita berebut-rebut untuk mendapatkannya..
tak perlu kita berkejar-kejar untuk memilikinya...
jika sudah tertulis sidia adalah untuk kita terpisah 7 benua sekali pun kita akan bertemu semula...

kepada kaum adam...
smoga kmu berjumpa dengan perempuan yg memiliki tulang rusukmu...
kerana perempuan itulah yg akan menjadi suri hidupmu...

dan aku...
masih mencari pemilik tulang rusukku...
seorang lelaki yg telah ditentukan jodohnya dengan ku...
seorang lelaki yg akan  menyayangi ku sehingga ke akhir hayatku..