Wednesday, June 1, 2011

pelajar politeknik anda bukan lagi pelajar kelas keDUA =D

 assalamualaikum...

entry ni terbit setelah cik ella terbaca entry cik bella nie.. tgk tajuk pn nk copy sebijik sebijik...
sori ek cik bella but i really luv ur entry.. tajuk pn dh gempak..
bila cik ella baca entry cik bella tu tiba tiba rasa excited nk balik poli..

 
TERUJA..TERKESIMA..TERHARU..
sbb slama nie orang slalu mmpertikaikan pelajar politeknik mcm sy =(

dulu bila orang tanya je "dpt sambung blaja kt mne?"
cik ella dgn bangga nye jawab "politeknik" smbil tersengih cm kerang busuk...
pastu boleh pulak dia cakap "HAH..poli je..hmm ok la tu..jnji smbung blaja"
cettt podah..
lama kelamaan bila orang tanya belaja kt mana
cik ella dgn humble nye jawab "politeknik je..xmmpu nk masuk U"
sangat-sangat merendah diri...

pastu mula rasa menyesal sangat-sangat masuk poli ni..

bkn tu je..kos yg cik ella ambik nie pn orang ramai pertikaikan...
dorg kata susah nk dpt kerja la..
tak sesuai untuk perempuan la..
tak menjamin masa depan la..

masa tu terSANGAT SANGAT la tension..

tapi lecturer cik ella cakap 
"korang jgn la risau..korang kluar poli ni t msti dpt keje..skng kos nie bnyk market...
sbb banyk lg tanah kene ukuq"

dan sekarang sy bangga sgt2 dgn politeknik sy =D

 
 UKUR TANAH is the BEST =)

p/s: semangat berkobar kobar nk wt report =)


8 comments:

amna said...

sama la situasi kita..
dulu masa saya mula2 nak masuk IPGM, ramai yang duk buat muka cam "tempoyak basi" sambil mulut tersengih-sengih..

tapi semua tu kita buang jejauh..
biarla mulut orangkan.. atleast kita tahu hala tuju kita ^^

now, maktab dah tukar institut.
*mula2 mmg payah org nak terima, tapi lama2 dieorg DIAM SENDIRI

dont worry others ^^^^

Anonymous said...

saya bangga dengan poli saya..!!!..

Moon said...

kwn sye ramai yg amik kos ukur tanah kat poli..kalau ade rezeki..bleh buka syarikat sendiri..

cik nur said...

tak ksah sbb masing2 ada rezeki masing2 kan ada rezeki punya kalo kita usaha kan :)

Cik Dodol said...

hmm.. tak smestinya poli ni tak bagos. tp, pndangan org lain2 kan. tapi bagoslah poli dah naik taraf. ngeee~ sokong politeknik malaysia! ;D

amir aizat said...

poly terbaik jugak!

aqmalazmi said...

woot PTSB =)

HonEyBuNNy said...

alhamdulillah..

bagus la macam tu...adik ila pun belajar poli...tgk dia pun boleh berjaya...dapat jugak dekan kos akaun...belajar mana2 pun boleh berjaya kan..;-)